onsdag 23 november 2011

Header


Den här headern gjorde jag i Photoshop den 3 september 2011. Den är till min hemsida och kan avnjutas hos www.michaela.forssen.dinstudio.se. Tanken till denna illustration var att jag ville skapa en effektfull header som skulle spegla sidans innehåll och samtidigt rikta till sig mot min målgrupp. Målgruppen är könsneutral och riktar sig mot unga, fantasyintresserade personer som tycker om att läsa och skriva noveller och romaner. Jag skapade därför en svart natthimmel med moln och något som kan tolkas som en stjärexplosion för att väcka mystik i bilden. Jag har också valt att applicera en textbrusch i det högra hörnet för att förmedla intresset av texter. Mitt namn samt sidans innehåll finns även presenterat i en gothiskt typsnitt för att ge känsla av fantasi och spänning.


Klicka på bilden för att se den större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar