söndag 3 mars 2013

En författares önskan

I en författargrupp på Facebook kom jag i kontakt med en författaren Claes Borg som bor i samma stad som mig. Vi fick bra kontakt med varandra och efter en tid erbjöd jag mig att göra en hemsida åt honom. Vi diskuterade fram och tillbaka innan vi kom fram till exakt vad hemsidan skulle innehålla. Claes önskemål var att hemsidan skulle vara lättnavigerad och informativ. Han ville även nyttja hemsidan till att publicera sina noveller och kåserier så att hans besökare skulle kunna läsa hans texter online.

Claes har en förkärlek till Öland och ville gärna att hemsidan skulle spegla detta intresse. Jag valde neutrala färger när jag designade hemsidan så att bilderna och detaljerna skulle hamna i fokus.

Du kan besöka hemsidan på www.claesborg.se

Syfte:
Marknadsföra sin bok samt sprida kännedom om hans författarskap.

Innehåll:
Bokpresentation med länk till köpsidan, publicering av noveller och kåserier, bildgalleri, kontaktuppgifter samt en gästbok.

Mål:
Målet med hemsidan är att öka försäljningen av hans böcker.

Tekniska aspekter:
Hemsidan är byggt i HTML 5, CSS och Javascript och jag har arbetat i programmen Adobe Dreamweaver och Adobe Photoshop.


Startsidan

Bokpresentation

Bildgalleri

Bildvisning

Kontaktsidan

Gästbok




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar