söndag 3 mars 2013

Min författarhemsida

Jag har prövat en hel del olika hemsidor på nätet t.ex. Snabber, 123minsida, Din studio och Wik för att nämna några. Det är ju som man säger; man måste kyssa många grodor innan man hittar sin prins. Jag kände att ingen utav dem som passade mina behov och därför har jag under en väldigt lång tid arbetat på en egen hemsida. Jag har suttit och hård dragit i detaljer, flyttat texter åt millimeters olika håll, letat efter exakta funktioner som jag visualiserat mig dem, lekt med färger och bara kastat och gjort om hur många gånger som helst innan jag äntligen fick fram ett resultat som jag kunde känna mig stolt med.

Jag ville ha en hemsida där jag kan publicera alla mina noveller som alla besökarna kan läsa helt gratis online. På så vis kan jag bygga upp en målgrupp och sprida kännedomen om mig. Hemsidan skulle vara lättnavigerad och informativ. När jag designade hemsidan så hade jag i åtanke hemsidans innehåll samt mina egna preferenser. Fantasy är den genre som jag brinner mest för och därför ville jag att min hemsida skulle inge en känsla av medeltida författarskap. Därav mitt val till det bleka pappret som jag använder som bakgrundsbild.

Besök gärna hemsidan på www.michaelaforssen.se

Syfte: 
Öka kännedomen om mitt författarskap.

Innehåll:
Presentation, bildgalleri, noveller, kontaktformulär samt en gästbok.

Tekniska aspekter:
Hemsidan är byggt med HTML5, CSS samt en del Javascript. Programmen som jag använt mig utav är Adobe Dreamweaver och Adobe Photoshop.


Startsidan med Facebook plugin.

Presentation med ett bildspel som byter bild. Observera att sidan är tagen i två olika printscreen därav bakgrundsskillnaden!

Bildgalleriet

Bildvisning

Kontaktsidan

Gästboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar